[i573]
DE LA VILLE DE PARIS.
93
21. — [Assemblée generale.] Idem. l. mil livres accordez
POUR LED. VOIAIGE [dU Roy DE PolONGNe]. 6 août 1573. (Fol. 58 v°0.)
Du vime jour d'Aoust m vc lxxiii.
En Assemblée generalle le jour d'huy faitte, en la Grand Salle de l'Hostel de Ville de Paris, de Mes­sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins, Con­seillers, Deputtez des Courtz de Parlement, Chambre des Comptcs, Court des Aydes, Corps, Colleges, Chapitres, Communaultcz, Quarteniers et notables Bourgeois de chascun quartier de lad. Ville, affin d'adviser sur. les Lettres du Roy envoiées à lad. Ville par Sa Majesté, par lesquelles il demande à lad. Ville la somme de cent mil livres tournois en don gratuit, pour subvenir aux fraiz du voiage du Roy de Polôngne ;
Après que lecture a esté faitte desdittes Lettres de Sad. Majesté, dudict xximo Juillet dernier, signées "CHARLES" et plus bas "de Neufville n f2', et la matiere mise en deliberation, a esté conclud, ad­visé et deliberé :
"Que l'on doibt fere present au Sieur Roy de Poulongne de la somme de cinquante mil livres tournois, pour aider aux grandes despences qu'il fault fere pour les preparatifz de son partement et voiage en Poulongne; laquelle somme sera levée ct cotisée sur tous et chacuns les bourgeois, manans et habitans de lad. Ville et faulxbourgs de Paris, de quelque estat, quallité et condittion qu'ilz soient, sans aulcuns en excepter, selon la forme et maniere qui sera cy après advisée, en l'Hostel de laditte Ville W. "
22. — [Mandemens aux maistres et gardes de la marchandise.]
8 août. (Fol. 70 r°(4'.)
Pour toujours acheminer et preparer ung chacun à lad. Entrée, auroient esté expédiez les Mandemens qui ensuivent :
De par le Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Il est mandé aux maistres et gardes de la mar­chandise de Drapperie de ceste Ville de Paris, eulx tenir prestz pour l'Entrée du Roy de Polôngne, Frere du Roy, au nombre de quatre, dont ilz conviendront entre eulx, vestuz de vellours tanué brun, et mar­cher à cheval en housses jusques au lieu qui leur sera dict pour porter le ciel sur la Majesté dud. Sei­gneur Roy de Poulongne.
"Faict au Bureau de la Ville, le samedy vin™0 Aoust m lxxiii. n
Pareil Mandement a esté envoyé aux maistres de l'Espiccrye : pour estre vestuz de robes de vellours tanné en lad. entrée.
Semblable Mandement a esté envoyé aux mar­chans Merciers : vestuz de.robes de vellours viollet.
Aultre Mandement a esté envoyé aux maistres de la Pelleterie : vestuz dérobes de vellours pers, four­rez de loups Serviers.
Pareil Mandement a esté envoyé aux maistres de la Bonneterie : vestuz de robes de vellours tanné.
Aultre Mandement à ces fins a esté envoyé aux maistres de l'Orfaverye : vestuz de robbes de vel­lours cramoisy.
23. —[Mandemens aux Conseillers de Ville.] 11 août. (Fol. 70 v°.)
"Monsieur le premier President, pour ce que l'Entrée du Roy de Polôngne se doibt fere de brief en ceste Ville, nous vous prions vous preparer et tenir prest pour nous y accompaigner au jour qu'elle se fera, avec robbes de satin, et habitz honnestes et accoustumez en pareilles Entrées : vous priant de rechef n'y voulloir faillir.
C Au Registre, le procès-verbal de cette Assemblée suit immédiatement, ainsi que l'indique la rubrique fasas, la teneur des Lettres du Roi en date du 21 juillet : ci-dessus, cote 16. — Si l'on avait suivi l'ordre du Registre, cet article serait placé dans notre Volume avant le n° CLXXIll.
(-) Voir la note 4 de la page 91.
(-) Les deux liers du fol. 59 r° sont restés en blanc. — Le Registre donne ensuite le Mandement du i3 aout, relatif à l'élection de deux Échevins : ci-dessus, art. CLXXlII.
(4> Au Registre, ce Mandement est immédiatement précédé de l'Injonction adressée par le Rureau aux jurés du métier de Chapel­lerie', sous la date du 5 août : ci-dessus,' cote 20.                                            .                          .                                                   .